Forts. Mardrömssoffan

Fortsättning

Idag skulle vi äntligen få hem kuddarna, levererade och upp plockade hemma :)
Jag var så glad, så lycklig att det äntligen skulle vara slut på allt jävla tjaffs. Att vi äntligen skulle få den soffan som vi velat ha hela tiden, utan dun.

Killen från företaget som skulle leverera kuddarna kom hit, plingade på dörren på avsatt bestämd tid. Han blev lite rädd när han hörde hunden skälla. Men sen när han såg hur "stor" hon var så fnissa han till.
Allt gick jätte bra, vi hade fått hem rätt antal kuddar. ÅH, så bra tyckte ja. För i butiken hade sofforna bara 9stora + 2små i soffan som vi fick hem fanns 10stora + 2små. Vi hade fått hem 10+2 så de var ju bra.

Innan han skulle gå. Var ja bara tvungen att fråga - Har ni kontrollerat kuddarna innan du levererade dom?
De visste han inte. Så då börja ja o Conny genast att slita upp kuddarna ur fodralena för att genomgå dom medans killen från företagen var kvar. De visa sig att de finns DUN i våra NYA kuddar! Ja kände mig helt grinfärdig men höll i mot. Blev så förbannad! Så jag sa att nu ska vi inte ha denna soffa, nu får ni åtgärda detta så fort som möjligt, nu har vi lidit o väntat o fått åka fram o tillbaka nog mycket. NI får ersätta oss!
Det tyckte killen inte var mer än rätt. Så han skulle kontakt den som har hand om mitt ärende o är mest insatt i det för att se vad dom kunde göra. Jag sa bara - Jag begär en NY soffa, samma stil utan DUN mellanskillnaden får ni stå för!
Han skulle kolla upp det och höra av sig innan kl 19 idag.
Det hoppas jag verkligen sa ja för nästa steg blir en anmälan + tidningen.
Jag hoppas verkligen att det kommer att ordna sig att allt kommer bli bra för de här var ju liksom den perfekta drömsoffan, slappis soffan den underbara som vi VERKLIGEN ville ha!!! Slutet för denna soffa blev stämpeln MARDRÖMSSOFFA!  :´(
I fortsättning kommer jag nog aldrig köpa soffa där.


Kommentarer

Skriv en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0