BLI BLIND

Det är alldeles för tydligt att man ska blunda, man ska inte se och allra helst så ska man vara blind. Man bör slå igen öronen också och inte höra ett skvatt.
Att systemet inte funkar har man ju vetat länge. Men att det var så här jävligt och felande de kunde jag inte tänka mig.
JAG ÄR SÅ LEDS ! Men det har jag väl varit i flera av mina inlägg men nu känns det som att botten är nåd!

Historien bakom det hela:
Jag och en tjejkompis var ute o gick, sent på kvällen. Var ju tvungen att rasta hunden. Då hände nått som man oftast inte ser. De kom en bil flygande i världens fart small rakt in i "refugkant" eller vad man kallar det och poff över den plätten. Precis där vi gått nån minut tidigare, där vi alltid brukar gå, men valde istället denna kväll att gå på gångbanan då det var så mörkt ute och reflexerna inte hängde efter sidan på jackorna våra. Vi ringde till polisen, dels för att det begåtts ett brott fortkörning. Sen för att vi själva inte vågade gå fram och kolla om det var nån som skadade  sig, för en person som kör som en dåre på de viset måste nog vara onykter. Det sa vi till polisen. Vi ville även vara anonyma. Polisen ringde sedan upp mig för att ta mer uppgifter om vad vi såg och var vi såg det och händelseförloppet. det var väl inget konstigt tyckte ja. Det är väl klart att idioter som kör på de sättet ska bort från vägarna. Måste till lägga att det inte var halt ute utan han körde alldeles för fort och fick ju därför inte stopp innan svängen. Polisen sa till mig att det var bra att vi ringde och jag frågade om föraren var onykter, och ja det var han. Han hade erkänt det själv. Nu helt plötsligt så var ja inte anonym längre. Och kunde inte dra tillbaka det jag sagt att ja sett.
Var det inte bara tillräckligt bra att jag ringt och sagt till om vad som hänt så dom kunde få bort en sådan människa från vägarna?
Tydligen inte!
Nu idag har jag fått en kallelse till tingsrätten, huvudförhandlingarna eller vad det stod. Jag är nu skyldig att komma dit och vittna!
Jag vill inte, varför kan jag inte riktigt svara på, men de känns inte så där jätte bra bara... Sånt här slutar aldrig bra. Nu har jag ju inte nått val. Jag skulle inte ha sett nått, hört nått. Jag skulle ha blundat eller varit blind och döv. Jag skulle bara ha gått min väg och rastat klart hunden och låtsas som det aldrig har hänt. Men då hade ju idioten troligtvis kört på vägarna än idag. Det är ingen jag känner eller vet vem det är. Men bor man i en liten by som timrå/sörberge så vet väl snart alla. KUL.
Får man inte vara anonym när det begår brotts eller? Nästa gång kanske det är ett mord man ser och då kanske man inte VÅGAR ringa innan! För vem fan vågar vittna för ett mord, man kanske blir mördad när mördaren kommer ut. Herregud. jaja, nu har ja väl klagat tillräckligt.

Dont drink and drive


Kommentera gärna men bara snälla saker.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Du är ju ett gott exempel på hur mänskligheten SKA se ut! Du ska vara stolt Bea att du ringde, hade du INTE ringt kan dåren ha förstört för så många fler än sej själv tillslut. Tex kört på någon så hela dess familj och runt i kring blivit drabbad, tack o lov blir det bara han själv nu som han förstört för och han ska stå till svars! För sådana människor vill vi inte ha ute bland våra barn, nära & kära. De ska buras in/bötas/bli fråntagen körkortet eller FÅ HJÄLP för man sätter sej INTE vid ratten när man druckit. Gå dit med huvudet högt och "visa" alla hur man SKA göra när man sett ett brott. Många styrkekramar

2011-01-05 @ 19:32:46
URL: http://www.insidemymind.se

Skriv en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0