Drömsoffan=mardrömssoffan

"Dover" U-divan Soffa
Våran drömsoffa som blev en mardrömssoffa.

KONSTIG NYHET! varit allergisk tillofrån sen vi flytta in i lägenheten, inte vetat varför. Började fundera på om det var hunden.Har jag blivit allergisk mot henne efter 1½år? de är ju konstigt. Men kom sedan på när ja sovit i soffan att ja var skit allergisk varje gång ja suttit eller legat i soffan. Varför? den ska ju inte innehålla dun! De frågade jag ju om innan vi köpte den för att jag är så himla allergisk mot just dun. Att sova med duntäcke och dunkudde kan resultera med DÖDEN för mig, för ja täpper till i luftvägarna o sväller igen i ögonen. Men tamefan att soffan innehåller dun ändå. Butiken: Din soffa innehåller inget dun. Jag: Men varför fan har ja dun i kuddarna då? Butiken: Kom in med kuddarna så ska vi kolla om det är dun i dom för då är de fel. Jaha, vad ska man säga? Det är väl bara att plocka med sig alla jäkla soffkuddar o åka in o bevisa att DET ÄR DUN i DOM! Nu måste ja bara hitta kvittot, vart de nu har tagit vägen. KUL, SKIT KUL!! Visade sig dagen efter att jag inte behövde ha med mig kvittot då dom har ordern i datorn. Killen som jobbade var som tur samma kille som sålt soffan åt mig, han kom till och med ihåg att jag frågat om det var dun i soffan o de kolla han upp o de skulle de inte vara. Han sa till mig idag på besök i butiken: Din soffa ska inte innehålla nått dun, jag hörde att du kontaktat oss igår. Vi kollar kuddarna. Han öppnade ena kudden o sa att han såg en fjäder, drog ut kudden ur fodralet o sa: Herrejäklar vad dun det var. Vad var det jag sa var det ända jag fick ur mig. Han sa återigen, de ska inte vara dun i din soffa o öppnade nästa kudde som visade sig innehålla lika mycket dun. Sen gick han o hämta en kudde från deras visningsex o öppnade den, den hade inte nått dun. Det visade sig att det var olika "fluff-tryck" i kuddarna också, dun kuddarna var något tjockare o stummare. Han visste inte riktigt hur vi skulle lösa detta, men kontaktade leverantören. Vet inte vad dom sa... Sen bestämde JAG, jag tar visnings ex kuddar tillsvidare tills dom nya kuddarna kommer, kommer inte dom nya kuddarna inom 1månad så får dom ge mig en helt ny soffa. Dom ska även leverera hem alla kuddar till mig för ja har åkt klart!
Sen så sa killen att jag skulle få kompensation för detta - det hoppas ja sa ja, vi började fundera på om jag skulle sälja hunden om det var henne ja var allergisk mot. innan vi kom på att det var soffan, det kallas sveda o verk. Klart ja ska ha kompensation, REJÄLT! Jag hade ju fan kunnat få ett astmaanfall, eller ännu värre, en hel natt i soffan skulle betyda döden! Folk verkar inte förstå hur farligt vissa saker kan vara för en allergiker. Men så illa är det. O visst man sover ju i sin säng men de händer faktiskt att jag somnar i soffan och vaknar upp dagen efter, dock har detta inte hänt i denna soffa utan i våran gamla soffa.
Jaha, så nu är bara frågan, när dom säger kompensation vad menar dom då? ett sketet presentkort hos dom på 200kr eller nått ? Jag har ju varit konstant dålig i 2månader! Ätit medicin och tagit ögondroppar och nässprej konstant inkl. astmasprejen. Dom kan ju inte lova mig en soffa utan dun som ja betalar 12000kr för på kampanjpris! O sen ge mig en soffa som har utan 10stora kuddar så hade 6st kuddar dun i sig, vad jag såg. FÖRJÄVLIGT.
Ja borde fan få tillbaka hälften av pengarna nästan. eller nått!!! ARG JA BLIR! Får se om dom ens tar av sig skorna när dom kommer o hämtar/byter kuddarna! De hoppas ja.
Aja. Nu ska ja pyssla på med lite annat.


Kommentarer

Skriv en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0