Wiiee framsteg

Idag var vi först till härnta på morronen o var på nån mässa, skit tråkigt.
Sen så for vi och titta på lägenheten i Sörberge!!
Den var jätte fin, allt var jätte bra. Fin färg på tapeterna, fräsch kyl o frys. Fina skåp. Jätte fint badrum med kakel och klinkers. Jag ville verkligen flytta in direkt, nu på en gång. Så bra var den.
Efter lägenhets tittandet for ja med malin på arbetsförmedlingen och klar gjorde lite saker för min förvirrade skalle.
Sen så for jag till Timråbo och pratade med dom om lägenheten. Dom har sånt konstigt system. Såhär:
Varje dag du står som sökande efter lägenhet får du poäng. Sen om det är 3personer som har anmält intresse på lägenheten så och alla vill ha den och tackar ja till den så får personen med mest poäng lägenheten. Då spelar det ingen roll om man var först på att vara där och anmäla sig och tacka ja. Utan då går dom bara efter vem som har sökt lägenhet längst.
Tror du jag blev något deppad då eller ? Så nu har jag tackat ja till en lägenhet som jag verkligen verkligen vill flytta till MEN jag vet inte om jag får den förän tidigast måndag eller på tisdag. Och om jag får den så får jag ju flytta in den 1december i år! WOHO. Men jag måste bo där! Så är det bara. Till o med gubben tyckte den var jätte bra.
Bättre än såhär kan de inte bli, men nu får ja ju bara vänta o se då. Hm...

Har du nån lägenhet till mig ? :)

Kommentarer

Skriv en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0