Imorgon -Slutet eller Början?

Imorgon börjar den sista veckan på mitt sommarvikariat på Strandbo äldreomsorg.
Det har varit en väldigt bra sommar, jag har lärt mig mycket nytt och fått många nya arbetskamrater.
Jag känner mig så fri när jag får jobba men ändå så fast. Jag kommer sakna skolan, jag vet ju inget annat än att varje höst gå till skolan och träffa klasskompisarna och få höra vad alla gjort under sommarlovet.
Men det är över nu..
Nu måste man väl börja se framåt men det skulle jag nog gjort för längesen, VAD SKA JAG GÖRA NU DÅ?
Jag har ju hyfsade betyg och en utbildning men det finns ju inte nå jobb. Tillsvidare så får jag ha fotograferandet som en hobby. Jag önskar verkligen att jag hade studio blixtar så jag kunde fota igen. Alla ideer är ju inlåsta i skallen och snart ryms de inga fler!
Är detta slutet på mina tonår och början på vuxenlivet?
Är det slutet på "vad man vill de gör man"?
Jag känner mig så arg och leds. FY F*N
Man måste springa runt som nå jäkla JIHU och söka jobb,men man får inget!
Man måste gå på arbetsförmedlingen och försöka få hjälp, men dom hjälper en inte.
Man måste ringa massa onödiga samtal bara för att folk som tror dom har makt inte kan prata klarspråk.
Jag har inte haft mycket att göra med ex. akassan men jag hatar dom redan, dom säger en sak o gör en annan och sen så ska det inte ta flera månader för att få ett enkelt vettigt litet jäkla svar! Dom verkar ju bara sitta och fika på jobbe!

Imorgon är det sista veckan....

Imorgon bitti ska jag försöka hinna med så mycket som möjligt. Åka på hagalid o prata med chefen där, ringa rekryteringen och lämna en intresse anmälan och åka på det dära helvetes arbetsförmedlingen.

Näe nu börjar jag bli leds, måste sluta skriva nu ska åka till Hugge med hans plånbok som han glömde förut. Sen ska gubben färga mitt hår.

Veckans planer :
Försöka få ett jobb
 Vara med kompisar
Jobba arsle av mig
EV. pierca mig i örat på torsdag
Ring om de är nå  
                                                                         

Kommentarer

Skriv en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0