äntligen helg

Fast man varit ledig hela veckan så känns det ändå som att det är super skönt med helg. Varför vet ja inte.
Har hunnit med mycket i veckan, ringt halva sverige, ringt o skällt på posten som inte ger mig mina brev till min adress utan istället delar ut posten min hos mina föräldrar fast jag betalat eftersänding. Sen så har ja varit på besök hos arbetsförmedlingen, ringt lönekontoret, assistansbolaget o ja, halva sverige känns det som.

Ringde till vetrinären idag, Cherie har haft dubbla hörntänder alltså mjölktänderna lossnade inte när dom nya kom ut. En av mjöltänderna flög förra veckan ut. Den andra satt som berg och även fast vi lekt vilt med knutar och gett henne märgben och oxmuskler så vägrade den ena av mjölktänderna lossna. O jag som är som en hönsmamma (enligt karln) ringde vetrinären för att jag var rädd att hennes bett skulle bli fel. Dom föreslog först en tid för undersökning men efter 10min ringde dom upp och föreslog direkt att jag skulle komma in till veckan med Cherie och dra tanden. Jaha, ja det fick väl bli så tänkte ja, frågade vad det kostade och höll på tappa andan då jag vet att försäkringen inte täcker detta! Ca 2500 SVENSKA KRONOR! FÖR EN TAND ?!?! Jag hade ju tänkt att det kankse skulle kosta 1500 men nej så var det inte.. Jag bokade en tid iaf o tänkte att det blir snålt framöver. Fick tips om att leka med knutar o strumpor så att tanden skulle bli lite lösare, jag gruvade mig redan då för det här med att söva henne. USCH! Efter ett tags lek och ryck med strumpan så sa de bara plopp så låg tanden på golvet. Hon verkar inte ha ont eller nå o glöggen ha dragit ihop sig fint o hon äter som hon ska så de är nog bara bra med henne. VILKEN lättnad att slippa söva ner henne och sen betala 2500 eller mer för en tand. Tycker det lät så mycket. Nog för att det alltid är dyrt när de gäller tänder menmen...

I helgen ska jag färga håret eftersom min utväxt ser hemsk ut. Sen så ska ja på birsta och bränna sista slantarna innan lönen kommer till veckan..

Ska anmäla Cherie till utställningen den 8-9 maj som hålls ena dagen i timrå och andra dagen i härnösand. Spännande, nu blir de hårdträning på att hålla upp huvudet. Svansen och övriga kroppen är redan bra det är bara det att hon nosar så mycket när hon går så de ser ut som hon lunkar fram.  Haha ser så kul ut ibland.
Kanske att jag anmäler henne till den som hålls i gärdet i slutet på maj, fortfarande osäker men ja har ju till mitten på april på mig att bestämma mig.

Jaha, hur mår jag då? Förkylningen börjar släppa jag kan andas med näsan. Sen så kan ja faktiskt sova nu på nätterna utan att hosta. Underbart.
Alltså i de stora hela utmärkt.
 
Nej, nu ska jag sova och imorgon väntar en bra dag med tacos hos föräldrarna och möjligen ett och ett annat fynd på birsta :)
SOV GOTT :D


Kommentarer

Skriv en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0