Läkarbesök

Dagen började bra, Malin J kom förbi och åt lunch medans jag åt frukost. Ja, jag klev upp sent. Halv elva faktiskt :P
Sen så blev de liten efterrätt o se en promenad runt edsgården/vävland. :) Var underbart skönt ute i solen, nästan lite för varmt. Malin stannade till ca 14, sen skulle ja till läkarn kl 15.
Väl hos läkarn:
Jag är i god tid, 15min tidig. Jag betalar o går o sätter mig i väntrummet....
Tiden går...
Tiden går...
När klockan är 15.40 säger en söt liten farbror som sitter mittemot : Men lilla jänta ska du inte få komma in snart de är ju bara du kvar, eller väntar du på nån ?
De gjorde ja ju inte, så arg o irriterad så går ja till receptionen o frågar om läkarFAN har gått hem för dagen, då hade de tydligen blivit nån miss så dom missat mig + att ja skulle få vänta ytterligare för att läkarn ja skulle träffa var upptagen ett tag till. JAG bad helt enkelt om att få komma till en annan läkare. Kom till nån kvinnlig dr. aldrig sett henne för. Men hon lyssnade och såg ganska snäll ut.
Hon kunde inte komma på vad de var för riktigt fel på mig, ja fick gå på labb o ta snabbsänka. Sen så kom hon på att ja hade nog, troligtvis muskelinflammation i hela armarna o på börjad inflammation i benen. JAHA ? Vad gör jag nu då undrade ja ju så klart. Doktorns svar: Gå hem vila, va sjuk en vecka, ät alvedon o ta de lugnt.
Okej ?
Man kan ju fan inte få nån hjälp alls när man är gravid. Blir så leds, alvedon hit o dit... Men men bara bita ihop o ta de lugnt. Ja som har så mycke jobb framövers. TYPISKT!
Ska ringa imorn o sjukskriva mig denna vecka o hoppas o håller tummarna på att armjävlarna ska fungera till nästa. Dom är ju som gele. Musklerna funkar inte alls.
Blev så deppig så for o shoppa höst/vinter skor med Cassandra. :) Helt klart upp piggande, mår genast mycket bättre fast dock lite fattigare men de vare värt :P
Ikväll så var Jenny F här en sväng, vi surrade på om de mesta, spanade lite på nätet m.m Väldigt trevligt att umgås med lite nytt folk emellan åt :)
Skjutsade hem Jenny vid 21 o for till Emma o Robert för att spana på deras nya familjemedlem, en iller från Frankrike. Väldigt söt liten sak. Grattis till förlovningen också turturduvor!! <3 SÅ sött!
Vette fan vad som händer i veckan, jag ska ju tydligen ta de lugnt nu.. Hur nu de ska gå till...
Aja, god natt!

Kommentarer
Postat av: Frida

Svar: Det var bra tänkt, fast jag vet bara att en har haft sin häst där och de bodde grannar och skulle flytta hem sin häst när du byggt klart sitt egna stall.

Jag ska försöka klämma in dig på ett hörn, kan nog bli rätt mycket den helgen, men en liten fika borde jag hinna med :) Smakprov kommer snart, har vara mycket nu när jag börjat mina kurser och flyttat och letat stallplats.

2011-09-01 @ 09:29:58
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Julia

Japp, flyttade tillbaka hem igen ;p

2011-09-01 @ 11:53:33
URL: http://spjulia.blogg.se/

Skriv en rad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0